Stichting HappiApp gebruikersvoorwaarden
LAATSTE UPDATE: 27-08-2021
1. Toepassingsgebied van deze gebruiksvoorwaarden
1.1 De applicatie Happi App (de “App’) wordt u ter beschikking gestelden beheerd door de stichting Stichting HappiApp, Deken Roesstraat 9, Utrecht,Nederland ('HappiApp') en onderworpen aan deze Gebruiksvoorwaarden (“Terms of Use’ of ‘ToU’). U kunt contact opnemen met de stichting via info@happiapp.nl.
1.2 U wordt gevraagd om dezegebruiksvoorwaarden uitdrukkelijk te accepteren wanneer u de app voor het eerstgebruikt.
1.3 Naast deze Gebruiksvoorwaarden kunnen deAppstore van Apple en de Playstore van Google afzonderlijke voorwaardenopleggen voor het verkrijgen, gebruiken en aanverwante zaken van de App. Voordit doel dient de gebruiker de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring vanApple's Appstore, Google's Playstore en alle toepasselijke voorwaarden op dewebsite van de betreffende aanbieder te raadplegen. Voor de duidelijkheid zijnApple en Google geen partij bij deze Gebruiksvoorwaarden.
1.4 Deze gebruiksvoorwaarden kunnen van tijdtot tijd worden gewijzigd. Als deze Gebruiksvoorwaarden worden gewijzigd,zullen we dit communiceren in de App (onder GEBRUIKSVOORWAARDEN) wanneer u deApp bijwerkt via de app store. U moet de bijgewerkte gebruiksvoorwaardenaccepteren als u de app wilt blijven gebruiken.
1.5 Los van dezeGebruiksvoorwaarden zijn de voorwaarden van het ziekenhuis of de behandelaardie u behandelt voor uw medische aandoening ("Uw zorgverlener") vantoepassing in verband met uw medische behandeling. Het contract tussen u en uwzorgverlener voor uw behandeling staat los van deze gebruiksvoorwaarden.HappiApp neemt niet deel aan de verstrekking van die behandeling en is geenpartij bij een dergelijk contract.
2. Omvang van de dienstverlening door HappiApp
2.1 Met de App kunt u bepaalde informatie over uw medische toestand invoeren, bekijken en organiseren, zoals uw gezondheidsdoelen, medicatie, uw ziekenhuisafspraken, uw bloedwaarden, andere metingen (zoals uw gewicht) en andere informatie die van tijd tot tijd worden toegevoegd aan de functionaliteit van de app. De exacte reikwijdte van de informatie is afhankelijk van de versie van de app die u gebruikt (zoals Happi HIV, Happi Skin, etc.).U kunt deze informatie zelf in de app invoeren of ervoor kiezen om bepaalde metingen rechtstreeks uit uw medisch dossier te importeren. Happi HIV biedt u bijvoorbeeld de mogelijkheid om informatie over uw bloedwaarden en gewichtsmetingen rechtstreeks van uw zorgverlener te importeren. Wanneer u uw Happi App-account instelt, kunt u hiervoor uw zorgverlener selecteren. Houd er rekening mee dat deze functie nog niet voor alle zorgaanbieders is ingeschakeld. Raadpleeg het privacybeleid van de Happi-app voor meer informatie.
2.2 De service van HappiApp is beperkt tot het leveren van de functionaliteiten van de App zoals hierboven beschreven.HappiApp neemt niet deel aan of aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor uw medische behandeling; dit is de exclusieve verantwoordelijkheid van uw zorgverlener. Als u vragen hebt in verband met de medische informatie die in de app wordt weergegeven, conclusies die daaruit kunnen worden getrokken of beslissingen die daarop moeten worden gebaseerd, moet u contact opnemen met uw zorgverlener. De app is niet ontworpen om u te waarschuwen met betrekking tot uw gezondheid en er kunnen risico's voor uw gezondheid bestaan zonder dat dit zichtbaar is vanuit de app. De informatie in de app is geen vervanging vooradvies van een arts of apotheker.
2.3 Voor zover de App toestaat informatie op te slaan en te openen die door u is ingevoerd of door uw zorgverlener is geüpload, is HappiApp niet in een positie om de volledigheid, nauwkeurigheid of actualiteit van dergelijke informatie te controleren (bijv. uw bloedwaarden en gewichtsmetingen). Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de volledigheid, nauwkeurigheid en actualiteit van dergelijke informatie bij uw zorgverlener te verifiëren. HappiApp is niet aansprakelijk voor schade die wordt veroorzaakt doordat dergelijke informatie niet volledig, nauwkeurig of actueel is.
3. Licentie om de app te gebruiken
3.1 Afhankelijk van uw naleving van deze Gebruiksvoorwaarden, verleent HappiApp u een niet-exclusief, niet-overdraagbaar, niet-sublicentieerbaar recht om de App te gebruiken voor de duur van de termijn(zoals uiteengezet in sectie 10) voor uw persoonlijke, niet-commerciële gebruiksdoelen in overeenstemming met deze Gebruiksvoorwaarden. Dit betekent dat het u niet is toegestaan de App beschikbaar te stellen aan derden(inclusief gratis) of de App te verkopen of te verhuren. Behoudens paragraaf 3.2 hieronder, is het u niet toegestaan om de App te decompileren, reverse-engineeren of wijzigen zonder de voorafgaande toestemming van HappiApp.Het is u niet toegestaan om technische functies die bedoeld zijn om de App te beschermen, te verwijderen of te omzeilen, of anderen te laten verwijderen of omzeilen.
3.2. DezeGebruiksvoorwaarden beperken uw recht om de App te wijzigen, aan te passen, te vertalen, te reverse-engineeren of te decompileren als en voor zover u door de toepasselijke dwingende wet bent gemachtigd om dergelijke activiteiten uit te voeren die nodig zijn om (i) het gebruik van de App in overeenstemming met het overeengekomen doel, inclusief correctie van defecten, of (ii) de interoperabiliteit met andere software bereiken, op voorwaarde dat HappiApp u niet de nodige ondersteuning heeft geleverd om deze doelstellingen binnen een redelijke termijn op uw schriftelijke verzoek te bereiken (e-mail volstaat).
4. Persoonlijke gegevens van gebruikers
De details van de verwerking en beveiliging van uw persoonlijke gegevens in verband met uw gebruik van de App worden beschreven in het HappiApp Privacybeleid. Aangezien de verwerking betrekking heeft op uw gezondheidsinformatie, kunt u de app alleen gebruiken voor zover uons de vereiste toestemmingen hebt gegeven.
5. Gebruik van de app
5.1 Uw gebruik van de App is op eigen risico en kosten.
5.2 Om de App te downloaden en te gebruiken, moet u, op eigen kosten, zorgen voor de juiste apparatuur, elke vereiste internet- en/ of telecommunicatieverbinding en alle benodigde software.
5.3 U garandeert dat alle informatie die u ons verstrekt, via de App of anderszins, juist, actueel, volledig is en niet misleidend is door weglating of anderszins. In geval van wijziging van de verstrekte informatie, moet u ons hiervan onmiddellijk op de hoogte stellen.
5.4 U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de App. HappiApp biedt hier geen ondersteuning voor, behalve wanneer het nodig is om door de gebruiker gemelde fouten te corrigeren. U bent echter altijd vrij om contact met ons op te nemen met vragen zoals bepaald in sectie 14 van deze Gebruiksvoorwaarden.
5.5 De app mag alleen worden gebruikt op het apparaat waarop deze is gedownload en geïnstalleerd.
5.6 U bent verantwoordelijk voor het voorkomen van ongeautoriseerde toegang tot de App op uw apparaat, bijvoorbeeld door uw gebruikersgegevens vertrouwelijk te houden. U, en niet HappiApp, bent verantwoordelijk voor elk gebruik of misbruik van de App op uw apparaat.
5.7 De app is geen bewaarplaats voor gegevens. U moet geschikte back-up kopieën bewaren van de informatie die u en/ of de zorgaanbieder naar de app uploadt.
6. Updates, wijzigingen en stopzetting van de app
6.1 HappiApp kan van tijd tot tijd updates uitgeven om eventuele fouten op te lossen, de prestaties van de App te verbeteren of nieuwe functionaliteiten toe te voegen.
6.2 Beschikbare updates voor de app worden gemeld via de Appstore van Apple en de Playstore van Google en het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om dergelijke meldingen bij te houden.
6.3 HappiApp behoudt zich het recht voor om op elk moment na zes (6) weken van tevoren de App geheel of gedeeltelijk te beëindigen.
7. Beperking van aansprakelijkheid
7.1 HappiApp levert redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat de informatie in de App nauwkeurig is, maar garandeert niet dat de App en/ of de informatie in de App vrij is van fouten, defecten, malware en virussen of dat de App en/ of de informatie is correct, actueel en nauwkeurig. HappiApp is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van (of het niet kunnen gebruiken) van de App, inclusief schade veroorzaakt door malware, virussen of enige onjuistheid of onvolledigheid van de informatie, tenzij dergelijke schade het gevolg is van opzettelijk wangedrag of van grove nalatigheid van HappiApp.
7.2 Als u gewoonlijk in Duitsland woont, is de aansprakelijkheid van HappiApp voor schade en vergeefse kosten (samen“Schadevergoeding”), ongeacht het juridische karakter van de claim (dat wil zeggen onder contract, onrechtmatige daad of anderszins), veroorzaakt door eenschending van materiële contractuele verplichtingen van HappiApp met gewone nalatigheid zijn beperkt tot die Schade die typisch ontstaat bij dit soort transacties en voorzienbaar was op het moment van het sluiten van de overeenkomst tussen de partijen. De aansprakelijkheid van HappiApp voor schade veroorzaakt door een schending van niet-materiële verplichtingen met gewone nalatigheid is uitgesloten. De aansprakelijkheid van HappiApp voor schade veroorzaakt door een gebrek aan diensten geleverd door HappiApp onder dezeGebruiksvoorwaarden zonder nalatigheid of opzettelijk gedrag is uitgesloten.Een wezenlijke contractuele verplichting is een verplichting van een partij, waarvan de nakoming een voorwaarde is om de overeenkomst tussen de partijen naar behoren te kunnen nakomen en waarvan de andere partij regelmatig afhankelijk is en waarop zij kan vertrouwen.
7.3 De bovenstaande beperkingen van aansprakelijkheid zijn van overeenkomstige toepassing op de aansprakelijkheid van HappiApp's plaatsvervangende agenten, eigenaren, aandeelhouders, algemene en beperkte partners, directeuren, functionarissen en werknemers.
8. Vergoedingen
8.1 HappiApp brengt geen kosten in rekeningvoor uw gebruik van de App.
8.2 Happi kiest voor de betaalmethode“achteraf betalen met Billink” kiest en daarvoor geldt dat u binnen de gestelde betalingstermijn het bedrag dient te voldoen aan Billink B.V. (hierna:“Billink”). Alle rechten uit hoofde van de vordering worden op het moment van bestelling door ons overgedragen aan Billink, die de inning van de factuur zal verzorgen. Uw gegevens worden door of namens Billink getoetst en geregistreerd in haar systeem. Deze gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor de incassering van openstaande vorderingen, in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming gerechtvaardigde marketingdoeleinden, dataverificatie en de toetsing van bestellingen in de uitvoering van het acceptatiebeleid van overige bij Billink aangesloten organisaties en/ of webshops.
8.3 Billink behoudt zich het recht voor om uw verzoek om gebruik te maken van achteraf betalen te weigeren, eventueel onderopgave van redenen. De gehanteerde betalingstermijn is een fatale termijn. Bij niet tijdige betaling is de klant zonder ingebrekestelling in verzuim en isBillink gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur maandelijks wettelijke(handels)rente (waarbij een gedeelte van een maand als hele maand wordt beschouwd) in rekening te brengen. Billink is bovendien gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten op grond van het Besluit Vergoeding voor buitengerechtelijke Incassokosten (BIK) bij de klant in rekening te brengen. Ingeval van zakelijke klanten is Billink tevens gerechtigd herinnerings- en aanmaningskosten bij de klant in rekening te brengen, onverminderd het recht van Billink om de daadwerkelijk gemaakte kosten bij de klant in rekening te brengen indien deze het aldus berekende bedrag te boven mochten gaan. Deze kosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom met een minimum van 40 euro voorconsumenten en 75 euro voor bedrijven. Billink is tevens gerechtigd de vordering aan een derde over te dragen. Hetgeen in het voorgaande met betrekking tot Billink is bepaald gaat in dat geval tevens over op de derde aan wie de vordering is overgedragen.
9. Looptijd en beëindiging
9.1 De overeenkomst tussen u en HappiApp op basis van deze Gebruiksvoorwaarden wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Het kan op elk moment worden beëindigd door de app te verwijderen. Het kan te allen tijde door HappiApp worden beëindigd met een opzegtermijn van zes (6) weken voor het einde van een kalendermaand, schriftelijk of in tekstvorm.
9.2 De overeenkomst eindigt automatisch wanneer een stopzetting van de App (zie paragraaf 7.3) van kracht wordt.
9.3 Het recht van de partijen om de reden te beëindigen wordt niet aangetast.
9.4 Aan het einde van de looptijd stopt u onmiddellijk (a) met het gebruik van de App; en (b) verwijder de app van uw apparaat als u dit nog niet heeft gedaan.
10. Overige bepalingen
10.1 Op deze gebruiksvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Deze rechtskeuze heeft niet tot gevolg dat u de bescherming wordt ontzegd die u als consument wordt geboden binnen het toepassingsgebied van Verordening (EG) nr. 593/2008 door bepalingen waarvan niet kan worden afgeweken door een overeenkomst op grond van de wetten van toepassing waar u gewoonlijk woont.
10.2 Geschillen naar aanleiding van deze gebruiksvoorwaarden, inclusief geschillen over het bestaan en de geldigheid daarvan, worden naar uw keuze beslecht door (i) de bevoegde rechtbanken vanAmsterdam of (ii) de bevoegde rechtbank van de plaats waar u zich bevindt.HappiApp kan u alleen aanklagen voor de bevoegde rechtbank in het land waar u woont.
10.3 Als een bepaling van dezeGebruiksvoorwaarden nietig of vernietigbaar is, blijven de overige bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden van kracht. HappiApp en de gebruiker zullen overleggen over de inhoud van nieuwe bepalingen om de nietige of vernietigde bepaling (en) te vervangen. Daarbij zal het uitgangspunt zijn dat de nieuwe inhoud zoveel mogelijk overeenkomt met de strekking en het doel van de oorspronkelijke bepaling (en).10.4 De app kan links naar externe systemen of sites bevatten. HappiApp is niet aansprakelijk voor het gebruik of de inhoud van systemen of sites die linken naar deze app of die ernaar zijn gelinkt. Het HappiApp-privacybeleid is niet van toepassing op het verzamelen en verwerken van uw persoonlijke gegevens op of via dergelijke externe systemen.
11. Apple-specifieke voorwaarden
Naast uw akkoord met de voorgaande algemene voorwaarden en niettegenstaande andersluidende bepalingen, zijn de volgende bepalingen van toepassing op uw gebruik van elke versie van de applicatie die compatibel is met het iOS-besturingssysteem van Apple Inc. ("Apple"). Apple is geen partij bij deze Gebruiksvoorwaarden en is niet de eigenaar van en is niet verantwoordelijk voor de App. Apple biedt geen garantie voor de App behalve, indien van toepassing, om de aankoopprijs ervoor terug te betalen. Apple is niet verantwoordelijk voor onderhoud of andere ondersteunende diensten voor de App en is niet verantwoordelijk voor andere claims, verliezen, aansprakelijkheden, schade, kosten of uitgaven met betrekking tot de App, inclusief claims voor productaansprakelijkheid van derden, claims dat de App voldoet niet aan alle toepasselijke wettelijke of regelgevende vereisten, claims die voortvloeien uit consumentenbescherming of soortgelijke wetgeving en claims met betrekking tot inbreuk op intellectueel eigendom. Alle vragen of klachten met betrekking tot het gebruik van de App, inclusief die met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten, moeten worden gericht aan HappiApp in overeenstemming met deze Gebruiksvoorwaarden. De licentie die u hierin hebt gekregen, is beperkt tot een niet-overdraagbare licentie om de app te gebruiken op een product van het merk Apple met het iOS-besturingssysteem van Apple en eigendom van of beheerd door u, of zoals anderszins toegestaan door de gebruiksregels uiteengezet in App's Servicevoorwaarden van Apple, behalve dat de App ook kan worden geopend en gebruikt door andere accounts die aan u zijn gekoppeld via Apple's Family Sharing- of volume aankoopprogramma's. Bovendien moet u zich houden aan de voorwaarden van elke overeenkomst met derden die op u van toepassing is bij het gebruik van de App, zoals uw overeenkomst voor draadloze datadiensten. Apple en de dochterondernemingen van Apple zijn derde begunstigden van deze Gebruiksvoorwaarden en hebben bij uw aanvaarding van de voorwaarden van deze Gebruiksvoorwaarden het recht (en worden geacht het recht te hebben aanvaard) om deze Gebruiksvoorwaarden tegen u af te dwingen -partij begunstigde daarvan; niettegenstaande het voorgaande, is het recht van HappiApp om een variatie, verklaring van afstand of schikking onder deze Gebruiksvoorwaarden aan te gaan, in te trekken of te beëindigen niet onderworpen aan de toestemming van een derde partij.
12. ODR-platform
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (ODR) op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Let wel, HappiApp is niet verplicht om deel te nemen aan ODR- procedures.
13. Vragen
U kunt uw vragen richten aan HappiApp door een e-mail te sturen naar info@happiapp.nl.