Als gevolg van de smartphonificatie van de maatschappij, komt kennis en data steeds meer bij de client/ gebruiker te liggen. Deze democratisering is de laatste decade aan de zorg voorbij gegaan. Terwijl juist daar een bundeling van data en kennis bij de gebruikers zal leiden tot een betere kwaliteit van zorg. Inzicht in deze data zal bij gebruikers ook leiden to meer oog voor preventie van ziekte en dus een betere gezondheid.
Op dit moment is de kennis van ziekte en in mindere mate van gezondheid nog steeds het domein van de ziekenhuizen of huisarts. Zoals ook kennis over geneesmiddelen zich bij de apotheek bevindt. En de patient moet steeds opnieuw bij iedere silo langs wanneer er een probleem is of de medicatie op is. Om nog maar te zwijgen van gezondheidsgerelateerde initiatieven zoals geestelijke of lichamelijk welbevinden die ook erg versnipperd zijn.
Happi ziet een toekomst voor zich waarin de chronisch zieke patient zijn ziekte en gezondheid regelt met zijn smartphone op het moment dat hij/ zij dat zelf wil. Ons platform geeft patiënten kennis, gemak en vertrouwen in de omgang met hun chronische ziekte door alles wat hiervoor nodig is te bundelen in de alles-in-1 "Health appie" Happi. Monitoring op afstand, medicatie bestellen en 2-wekelijkse berichten van de patiëntenvereniging. Dit is wat het Happi platform mogelijk maakt.
Innovatief is dat het enerzijds verschillende silo's voor de patient samenbrengt zodat het managen van ziekte en gezondheid vanuit 1 app in 1 oogopslag mogelijk wordt. Zo kan een patient medicatie bestellen, contact hebben met zijn zorgverlener en inzicht verkrijgen hoe actief zijn ziekte is. Maar Happi gaat daarin nog een stap verder door bestaande modaliteiten te vernieuwen. Zo hebben we met Games for Health de Patient Reported Outcome Measures (PROMs) vernieuwd door dit in de vorm van een sympathiek gesprek te laten verlopen. Dus geen standaard vragenlijsten maar een chat-gesprek wat wetenschappelijk bewezen leuker en makkelijker voor patiënten is. Ook voegen we elementen toe binnen het sociale domein zoals contact met de patiëntenvereniging en een game tegen eenzaamheid.